Srbija Vesti iz Srbije

Prikaz obučenosti policijskih službenika
Žandarmerije

Naslovna fotografija

Objavljeno u rubrikama: Vesti Foto: specijalne-jedinice.com

U Nastavnom centru Ministarstva unutrašnjih poslova “Kula”, 25. oktobra 2017. godine realizovan je prikaz dela operativnih sposobnosti policijskih službenika Žandarmerije Republike Srbije.

Prikaz su realizovali žandarmi odreda iz Novog Sada, Niša i Beograda, dok su realizaciji prisustvovali komandant Žandarmerije, pukovnik policije Goran Dragović, kao i komandanti odreda, pukovnik policije Veselin Miličković iz novosadskog odreda, odnosno major Nenad Šćepanović iz niškog, kao i visoki rukovodioci Ministarstva unutrašnjih poslova.

Baner

Specijalista snajperizma naoružan sistemom "Steyr Tactical Elite" u kalibru .308 Winchester
Prvi deo prikaza izveli su žandarmi Odreda u Novom Sadu, u okviru kojeg je demonstrirano sadejstvo snajperskih parova, antiterorističke grupe, kao i posada borbeno-oklopnih vozila. Odabrani strelci i operativci ATG su ovom prilikom upotrebili bojevu municiju, dok su posade borbeno-oklopnih vozila tipa “M-11” i “M-15”, oba 8x8 i nacionalnog proizvođača “Jugoimport SDPR”, upotrebile manevarsku municiju prilikom “angažovanja” meta sa daljinski upravljanih borbenih stanica (DUBS).

Prema scenariju taktičke vežbe, policijski službenici Policijske uprave u Somboru izvestili su Direkciju policije da je u reonu atara Kule primećena naoružana teroristička grupa koja je zaposela više objekata, usmrtivši vlasnike objekata, i ostavivši više eksplozivnih naprava u objektima. Radi rešavanja krizne situacije, a nakon naređenja direktora policije i prethodne saglasnosti ministra unutrašnjih poslova, angažovane su jedinice Žandarmerije.

Prisutni su imali priliku i da vide upotrebu daljinski upravljane bespilotne letelice tipa “dron”, koja je angažovana radi osmatranja i izviđanja iz vazduha, a radi lociranja položaja terorista. U okviru vežbe upotrebljen je model “DJI Mavic Pro”, izuzetnih karakteristika, koji, između ostalog, snima u video rezoluciji 4K, a slika sa kamere se ponavlja na ekranu upravljačkog uređaja, ili u komandnom operativnom štabu, u skladu sa potrebama situacije. Prikupljanjem i obradom podataka sa terena, izvršena je blokada reona oko zaposednutih objekata upotrebom borbeno-oklopnih vozila i motocikla 4x4 “kvad” sa spregnutim automatskim bacačem granata tipa “Zastava M-93”, kalibra 30 mm, proizvođača “Zastava oružje” iz Kragujevca. Dejstvujući po položajima terorista, posade BOV ostvarile su prednost sedmočlanoj antiterorističkoj grupi (ATG) za prilaz objektima, a potom i dinamički upad, radi uništenja terorista. Operativci ATG su za izvođenje prikaza upotrebili formacijsku opremu: dvodelne taktičke uniforme u kroju “Dragon Tactical”, u digitalnoj ruralnoj šari razvijenoj posebno za potrebe jedinica Žandarmerije R. Srbije, proizvođača “Mile Dragić”, zatim šlemove “M-97” i balističke prsluke istog proizvođača, dok su za primarno naoružanje odabrali karabine “Colt M-4 A-4 Commando”, kalibra 5,56 mm u CQB konfiguraciji, automate (eng. submachine gun) “HK MP5”, kalibra 9 mm, u modelima “A2” i “A3”, odnosno poluautomatske pištolje “Glock 17 Gen 3” u kalibru 9 mm, zabravljene u futrolama “BLACKHAWK! Serpa Tactical Level 3”, u crnoj boji. Žandarmi su nosili taktičke rukavice “Pentagon Tactical Stinger” u crnoj boji, štitnike za kolena “Mil-Tec Sturm”, takođe u crnoj boji, odnosno čizme različitih proizvođača. Pri izvođenju upada sedmorica operativaca su pokazali visok nivo sinhronizacije pri taktičkoj kretnji, pokrivajući parametre pravilno, dok je “otvaranje uglova” pri improvizovanom objektu izvedeno školski.

Specijalisti snajperizma Odreda Žandarmerije u Novom Sadu. Foto: specijalne-jedinice.com

Specijalisti snajperizma novosadskog odreda su demonstrirali obučenost gađajući metne situacije sinhronizovano, a na zadate komande rukovodioca snajperskih grupa. Iako na prvi pogled deluje jednostavno, precizno gađanje meta na komandu je veoma složen zadatak za specijalistu, a da bi se u ovom slučaju ostvarila i sinhronizacija pogodaka, neophodno je da strelci budu izuzetno obučeni i uigrani. Osmorica specijalista opremljeni poluautomatskim “SIG Sauer 716 Precision Marksman” u kalibru 7,62x51 mm NATO i puškama sa sistemom manuelnog repetiranja “Steyr Tactical Elite” u kalibru .308 Winchester realizovali su veoma atraktivan prikaz, gađajući stacionarne mete besprekorno! Puške su za potrebe gađanja upotrebljene u konfiguraciji sa optičkim nišanima “KAHLES K312 3x12-50”.

Žandarmi Specijalističke jedinice Odreda u Nišu prilikom demonstracije upada u objekat. Foto: specijalne-jedinice.com

U drugom delu prikaza policijski službenici Odreda Žandarmerije u Nišu, Goran Janković i Nikola Mihajlović su demonstrirali izuzetne streljačke veštine, gađajući metalne mete u okviru IPSC poligona poluautomatskim sačmaricama “Benelli M-2”, a posebno atraktivan je bio “shoot-off”[1] između dvojice vrhunskih strelaca. Potom su šestorica policijskih službenika Specijalističke jedinice Odreda u Nišu demonstrirali dinamički upad u improvizovani objekat na istom poligonu.

Nakon demonstracije rukovodioci ministarstva i jedinice zadovoljno su se složili da je prikaz izveden uspešno.

[1] Shoot-off predstavlja disciplinu u kojoj se dva strelca takmiče u gađanju istog broja meta, a pobednik je onaj koji pre obori sve mete.

Tekst je autorsko delo administratora sajta. Tekst je u celini zaštićen autorskim pravima. Kopiranje ili preuzimanje na drugi način, bez dozvole administracije, podložno je tužbi.